روش‌ های تصفیه و رفع کدری آب استخر

فهرست مطالب

تصفیه و رفع کدر شدن آب استخر یکی از دغدغه‌های رایج صاحبان استخرها است. درجه کدر بودن رنگ آب استخر بسته به میزان PH، آلودگی‌ها، املاح مختلف موجود، باکتری‌ها، شوینده‌ها، مواد بهداشتی و آرایشی و… متفاوت است که می‌تواند بر سلامت پوست، چشم‌ها و دیگر اندام‌های بدن تاثیر بگذارد. در صورتی که آب استخر شفاف باشد، افراد قادر خواهند بود تا کف، دیوارها و دیگر نقاط استخر را به وضوح مشاهده کرده و از هرگونه اتفاق در در این فضا، آگاه شوند. در نتیجه حفظ شفافیت و تمیز بودن آب استخر اهمیت بسیاری داشته و روش‌های مختلفی از جمله استفاده از کلر زن شناور و شفاف‌کننده و ضدجلبک آب استخر برای دستیابی به این هدف وجود دارند.

استفاده از شفاف ‌کننده و ضد جلبک آب استخر

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تصفیه آب استخر، استفاده از شفاف‌کننده و ضدجلبک آب استخر است. این محلول‌های شفاف با اتصال به ذرات ریز معلق در آب مانند خاک، زباله‌ها و مواد آلی عمل می‌کنند. این ذرات می‌توانند باعث کدری آب استخر شده و آن را نامطلوب نشان دهند. با افزودن یک شفاف‌کننده آب استخر، این ذرات به یکدیگر چسبیده و بزرگ‌تر می‌شوند و امکان حذف آسان از طریق فیلتر کردن یا جاروبرقی را فراهم می‌سازند.

استفاده از شفاف‌کننده آب استخر ساده است. به ‌سادگی دستورالعمل‌های برچسب محصول را برای توصیه مقدار دوز براساس حجم استخر خود دنبال کنید. به‌طور معمول مقدار توصیه شده از این مواد را مستقیماً در کفگیر یا در ناحیه‌ای با گردش خوب در نزدیکی جت‌های برگشتی بریزید. پس از افزودن شفاف‌کننده به آب استخر، برای اطمینان از گردش و فیلتراسیون مناسب، ضروری است که سیستم فیلتراسیون خود را حداقل به مدت ۲۴ ساعت به‌طور مداوم اجرا نمایید. این کار تضمین می‌کند که تمام ذرات جمع‌آوری ‌شده به‌طور موثر توسط رسانه فیلتر شما جمع‌آوری می‌شوند.

حذف چربی از آب استخر

هنگامی که صحبت از نگهداری استخر می‌شود، یکی از عوامل رایج کدر شدن آب، چربی‌ها، روغن‌ها و لوسیون‌ها هستند. این مواد از تمام ضدآفتاب‌ها، روغن‌های بدن و حتی روغن‌های طبیعی پوستی که توسط افراد در استخر قرار می‌گیرند، به‌دست می‌آیند. با گذشت زمان این مواد می‌توانند تجمع یافته و لایه‌ای از چرب را روی سطح آب ایجاد کنند.

برای از بین ‌بردن موثر چربی از آب استخر، از استراتژی‌های خاصی کمک بگیرید. با تمیز کردن مرتب سطح آب شروع کنید تا هرگونه زباله قابل‌ مشاهده مانند برگ‌ها و لکه‌های روغنی شناور در بالا را جمع‌آوری نمایید. در مرحله بعد، استفاده از یک محصول تخصصی مبتنی بر آنزیم را در نظر داشته که به‌طور خاص برای حذف روغن از آب استخر طراحی شده است. این آنزیم‌ها مواد آلی مانند چربی‌ها و روغن‌ها را به ذرات کوچک‌تری تجزیه می‌کنند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را فیلتر کرد.

علاوه‌بر این اجرای سیستم فیلتراسیون استخر و استفاده مداوم از کلر زن شناور برای مدت طولانی می‌تواند به دام انداختن و حذف آلودگی‌های ناخواسته را آسان سازد. شست‌وشوی معکوس یا تمیز کردن منظم فیلتر همچنین از گرفتگی ناشی از تجمع روغن باقیمانده جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از سبز شدن آب استخر

جلوگیری از سبز شدن آب استخر برای حفظ محیطی تمیز و دلپذیر برای شنا ضروری است. هیچ‌کس نمی‌خواهد در آب پر از جلبک شنا کند. بنابراین برای اطمینان از پاک و تمیز شدن آب استخر، گه اقداماتی می‌توان انجام داد؟. حفظ سطح بهداشت مناسب بسیار مهم است. آزمایش منظم آب و تنظیم کلر با کلر زن شناور یا سایر مواد ضدعفونی‌کننده، به ‌دور نگهداشتن باکتری‌های مضر کمک می‌کند. مرحله مهم دیگر فیلتراسیون منظم بوده؛ به این صورت که کار کردن فیلتر استخر برای مدت ‌زمان کافی در هر روز به از بین ‌بردن هرگونه ناخالصی یا زباله موجود در آب کمک خواهد کرد.

فیلترها را نیز تمیز نگه دارید. علاوه‌بر این گردش مناسب داخل استخر به جلوگیری از تجمع جلبک‌ها کمک می‌کند. استفاده از برس‌های استخر یا دستگاه‌های جاروبرقی و شفاف‌کننده و ضدجلبک را برای از بین ‌بردن هرگونه آلودگی قابل ‌مشاهده روی دیوارها و کف در نظر داشته باشید. نگهداری مداوم مانند خشک‌ کردن برگ‌ها و تمیز کردن منظم سبدها و کفگیرها نیز بسیار ضروری است.

چگونه بفهمیم آب استخر تمیز است؟

زمانی که صحبت از شنا در استخر می‌شود، تمیزی آب در اولویت قرار دارد؛ اما چگونه تشخیص دهیم که آب استخر تمیز است؟ چندین شاخص کلیدی برای این بررسی وجود دارند. به بوی نامطبوع ناشی از آب توجه کنید. آب تمیز استخر باید کمی بو داشته باشد یا بدون بو باشد. اگر متوجه بوی شدید شیمیایی یا بوی بد قابل ‌توجهی شده‌اید، می‌تواند نشانه‌ای از عدم رعایت بهداشت باشد.

مراقب هرگونه زباله شناور روی سطح یا کف استخر باشید. برگ‌ها، ذرات گردوغبار و سایر اشیاء خارجی می‌توانند آب شما را کثیف جلوه دهند، حتی اگر از نظر شیمیایی متعادل باشد. با بررسی منظم این شاخص‌ها و انجام اقدامات مناسب مانند نگهداری مداوم و سیستم‌های فیلتراسیون مناسب و استفاده صحیح از کلر زن شناور و شفاف‌کننده و ضدجلبک آب استخر، می‌توانید اطمینان حاصل نمایید که استخر شما در طول فصل شنا تمیز می‌ماند.

شفاف ‌سازی آب استخر با ازن

یکی از روش‌های موثر برای از بین ‌بردن کدری آب استخر و دستیابی به شفافیت آب، فرآیند تصفیه ازن است. درمان ازن شامل استفاده از گاز ازن، یک عامل اکسیدکننده قوی برای تصفیه آب استخر می‌شود. ازن به‌ عنوان جایگزینی برای کلر زن شناور عمل می‌کند و به‌طور موثری آب را بدون باقی ‌ماندن مواد شیمیایی یا بوی قوی ضدعفونی و شفاف می‌کند. وقتی ازن وارد آب استخر می‌شود با ناخالصی‌هایی مانند باکتری‌ها، ویروس‌ها، جلبک‌ها، روغن‌ها و لوسیون‌ها واکنش نشان می‌دهد. این واکنش باعث اکسید شدن و از بین رفتن این ناخالصی‌ها شده و شفافیت آب استخر را به میزان قابل ‌توجهی بهبود می‌بخشد.

محلول شفاف ‌کننده و ضد جلبک آب استخر

هنگام بحث در مورد نگهداری یک استخر تمیز و شفاف، گاهی اوقات تمیز کردن و فیلتر کردن منظم ممکن است کافی نباشد. اینجاست که محلول شفاف‌کننده و ضدجلبک آب استخر می‌تواند بسیار کاربردی باشد. این محصول قدرتمند برای از بین ‌بردن کدری رنگ آب و بازگرداندن شفافیت آن طراحی شده است. این محلول شفاف‌کننده آب استخر با اتصال به ذرات کوچکی که باعث کدر شدن در آب می‌شوند، عمل می‌کند. سپس این ذرات یا در سیستم فیلتراسیون به دام می‌افتند یا در ته استخر می‌نشینند و حذف آن‌ها را برای سیستم فیلتراسیون شما آسان‌تر می‌سازد.

قرص شفاف‌ کننده آب استخر

قرص شفاف‌کننده آب استخر راه‌ حلی موثر برای رفع کدری آب است. این قرص‌ها با انتشار یک عامل شفاف‌کننده قوی در آب، به چسبندگی و حذف ذرات ریز که باعث کدر شدن می‌شوند، کمک می‌کنند. به ‌سادگی آن‌ها را داخل کفگیر خود یا مستقیماً داخل استخر بیندازید و بگذارید کار خود را انجام دهند. قرص‌ها به ‌آرامی در طول زمان حل شده و به‌طور مداوم آب را شفاف نگه می‌دارند.

سخن پایانی

باکتری‌ها، مواد شوینده و آرایشی و بهداشتی و دیگر آلاینده‌ها در تغییر رنگ آب استخر و آلودگی آن اثرگذار هستند. وجود این کثیفی‌ها می‌توان باعث تحریک چشم‌ها و پوست شده و عفونت‌هایی را به‌دنبال داشته باشد. اطمینان از آب شفافیت و تمیز بودن استخر برای تجربه یک شنای لذت‌بخش، حیاتی است. استفاده از روش‌هایی مانند محلول شفاف‌کننده و ضدجلبک آب استخر و کلر زن شناور نقش کلیدی در از بین ‌بردن کدری، حفظ شفافیت و رسیدگی به مسائل مربوط به ناخالصی‌ها و آلاینده‌ها در آب استخر دارد. از این رویکردهای موثر برای تمیز نگهداشتن آب استخر خود و تصفیه مناسب آن برای استفاده علاقه‌مندان به شنا استفاده نمایید.

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

آخرین محصولات
image_6483441
قرص کلر آب استخر
۳۲۰.۰۰۰ تومان
EAC18F82-755E-4E5A-9AA7-28CA03F05A26
پودر کلر آکواپول
۲.۹۰۰.۰۰۰ تومان
unnamed
شفاف کننده آب استخر
۲۷۵.۰۰۰ تومان
CB5C9FC9-33CC-4C53-957E-9012E4F3A8F0
پودر کلر آب استخر
۱۷۵.۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *