ضدعفونی کامل و پایدار آب استخر با پودر کلر سولوکس

پودر کلر سولوکس

فهرست مطالب

پودر کلر یکی از انواع پودرهایی است که برای ضدعفونی کردن آب استخرها و گندزدایی و همچنین برای تمیز و شفاف شدن آب استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد. میزان استفاده از پودر کلر آب استخر به شرایط آلودگی آب استخر شما دارد. پودر کلر سولوکس (solvex) کیفیتی بسیار بالا دارد و این نوع پودر در برابر نور مستقیم خورشید نیز مقاومت بالایی دارد. پودرهای کلر با درصد خلوص مختلفی در بازار موجود است و به فروش می‌رسند. از ویژگی‌های این نوع پودرها بوی زننده و تند آن‌هاست که برای ضدعفونی کامل آب استخر به کار می‌روند.

معرفی پودر کلر سولوکس (Solvex)

پودر کلر یکی از روش‌های سریع برای ضدعفونی کردن آب استخر است. یکی از پرفروش‌ترین پودرهای کلر، پودر کلر سولوکس است. این پودر در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، که یکی از آن‌ها پودرهای سولوکس 18 کیلوگرمی است. این پودرها مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه خورشید دارند که همین نکته باعث بازدهی بالای پودرهای کلر سولوکس می‌شود. پودر سولوکس از جمله محصولات باکیفیتی است که استانداردهای لازم را نیز دارد.

استفاده از این پودرها برای از بین بردن قارچ‌های اکسیدکننده است. این روش یکی از موثرترین و ایمن‌ترین روش‌هایی است که شما می‌توانید برای پاکیزگی هرچه بیشتر آب‌های استخرتان انجام دهید. پودرهای سفید سولوکس برای از بین بردن کامل یا کاهش حداکثری باکتری‌ها، قارچ‌ها و انواع ویروس‌ها بسیار موثر خواهد بود. همچنین با افزودن پودرهای سلوکس ویروس هپاتیت موجود در آب استخر از بین خواهد رفت.

پودرهای سولوکس بدون هیچ‌گونه آسیبی به بدن انسان باعث از بین بردن باکتری‌های موجود در آب استخر می‌شود. علاوه‌بر میکروب‌ها و ویروس‌ها، پودرهای کلر باعث نابودی جلبک‌های موجود در آب‌ها، قارچ‌های آبی و سولفات آن می‌شود. علاوه‌بر آسیب نرساندن به بدن انسان، پودرهای کلر هیچ آسیبی به محیط زیست نیز نمی‌رسانند و دلیل پرفروشی و محبوبیت این پودرها نیز می‌تواند همین مورد باشد.

 

روش صحیح استفاده از پودر کلر سولوکس (Solvex)

شما باید برای استفاده درست از پودر کلر سولوکس، ابتدا مقدار مناسبی از آن را در آب حل کرده و سپس به آب استخر اضافه کنید و باید به این نکته توجه کنید که پودرهای کلر سلوکس برای استخرهای روباز تعبیه شده‌اند. با ریختن پودرهای کلر سلوکس در آب استخر، انجام آزمایش‌ها و بررسی آب موجود در استخر ضروری است. برای مثال شما باید پس از ریختن پودر کلر سلوکس، پی اچ آب استخر را به صورت روزانه بررسی کنید. علاوه‌بر ph و میزان اسیدی بودن آب باید میزان کلر موجود در آب را نیز مورد بررسی قرار دهید.

اگر آب موجود در استخر اسیدی باشد، اضافه کردن پودرهای کلر عملاً بی‌فایده خواهد بود و تاثیری در از بین بردن باکتری‌ها و جلبک‌های موجود در آب را نخواهد داشت؛ برای همین باید طی هر دو هفته یکبار آب استخر مورد بررسی قرار بگیرد. اگر اسیدی بودن آب استخر از میزانی زیادتر بود باید از پودرهای کلر مخصوصی استفاده کنید و غلظت آب موجود را از کلر کمتر کنید.

روش سنتی و مدرن استفاده از پودر سولوکس

روش‌های استفاده درست از پودرهای کلر به دو صورت هستند؛ یکی سنتی و دیگری مدرن. روش سنتی استفاده از پودر کلر سلوکس به صورت اقتصادی‌تر و کم‌هزینه‌تر است. در این روش شما باید پودرهای کلر سلوکس را در مقدار کمی آب حل کرده، سپس بعد از آن باید به قسمت‌های مختلف از استخرتان بریزید. در این روش باید مراقب سلامتی خود باشید؛ زیر پودر کلر با آب، واکنش شیمیایی رخ خواهد داد که بسیار خطرناک است. در این روش باید از دستکش و ماسک استفاده کنید.

روش مدرن استفاده از پودرهای سلوکس به صورت مخزنی یا میکسری است. در این روش مقدار مناسبی از پودر کلر را در یک مخزن و یا یک میکسر اضافه کرده و پس از برهم خوردن و میکس شدن آن‌ها، با استفاده از پمپ‌های تزریق طی فرایندی آهسته و آرام به مدار تصفیه در سیستم آب استخر اضافه خواهد شد. یکی از بهترین و راحت‌ترین روش‌ها در استفاده از پودرهای کلر سولوکس روش مدرن آن است که ریسک خطر آن بسیار پایین است.

نکات ایمنی در استفاده از پودر کلر سولوکس

یکی از خطرناک‌ترین روش‌ها جهت ضدعفونی کردن آب موجود در استخر، استفاده از پودر کلر سلوکس است که شما باید در حین استفاده و همچنین قبل و بعد از آن نکات ایمنی را رعایت کنید تا آسیبی به پوست، چشم، بینی و… وارد نشود. پودر کلر معمولاً پس از برخورد با پوست ایجاد حساسیت و سوختگی و ناراحتی در این نواحی می‌کند. شما نباید پودرهای کلر را در هنگام استفاده استنشاق کنید. علاوه‌بر این نباید با مواد شیمیایی مثل اسیدها، آن‌ها را افزوده و مخلوط کنید.

پودر کلر سولوکس
پودر کلر سولوکس

 

برای استفاده از پودر کلر باید ظرفی تمیز و پاکیزه در نظر بگیرید و برای افزودن پودر کلر سلوکس باید به صورت آرام و آهسته آن را به ظرف آب اضافه کنید، در غیر این صورت باعث ایجاد واکنش شیمیایی در آن خواهد شد. سعی کنید پودرهای کلر را در مکانی با تهویه و سرپوشیده و بدون هیچ‌گونه نور نگهداری کنید، زیرا در این مکان‌ها کم‌ترین واکنشی برای این پودرها رخ خواهد داد. اگر در هنگام استفاده از پودرهای کلر سولوکس با پوستتان برخورد کرد یا در تماس با دهان یا چشمتان قرار گرفت، حتما آن ناحیه را با آب فراوان شست‌وشو داده و در اولین فرصت و در صورت وجود سوختگی و یا عوارض دیگر در آن ناحیه به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

برای جلوگیری از باکتری، قارچ و شیوع بسیاری از بیماری‌ها و ویروس‌های موجود در آب استخر، استفاده از پودرهای کلر و پودرهای سلوکس امری ضروری است. پودر سولوکس یکی از محبوب‌ترین روش‌هایی است که برای پاکیزگی آب استخر استفاده می‌شود. بررسی روزانه و ماهانه آب استخر نیز پس از استفاده پودرهای کلر به صورت پی‌درپی باید انجام بپذیرد و مقدار ph آن باید تنظیم شود. روش‌های استفاده درست از پودرهای کلر متفاوت است و شما با توجه به نیاز و موقعیت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

فهرست مطالب

آخرین محصولات
image_6483441
قرص کلر آب استخر
۳۲۰.۰۰۰ تومان
EAC18F82-755E-4E5A-9AA7-28CA03F05A26
پودر کلر آکواپول
۲.۹۰۰.۰۰۰ تومان
unnamed
شفاف کننده آب استخر
۲۷۵.۰۰۰ تومان
CB5C9FC9-33CC-4C53-957E-9012E4F3A8F0
پودر کلر آب استخر
۱۷۵.۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *